Všeobecné podmienky
Všeobecné zmluvné podmienky účasti na zájazdoch
Všeobecné zmluvné podmienky účasti na zájazdoch cestovnej kancelárie ADREN CLUB s.r.o. (ďalej iba Všeobecné podmienky) sú konkretizovaním všeobecnej právnej úpravy obsiahnutej predovšetkým v Občianskom zákonníku a sú záväzné pre všetky zájazdy, pobyty a služby cestovného ruchu poskytované a obstarávané cestovnou kanceláriou ADREN CLUB. Všeobecné podmienky CK ADREN CLUB sú súčasťou Zmluvy o obstaraní zájazdu (ďalej iba zmluvy o zájazde), ktorú CK ADREN CLUB uzatvára s objednávateľom zájazdu. Prosíme vás, aby ste sa podrobne zoznámili so všetkými informáciami a zmluvnými podmienkami uvedenými v našom katalógu a ostatných ponukových materiáloch. Podpisom zmluvy potvrdzujete, že sú vám tieto informácie a podmienky známe, uznávate ich a súhlasíte s nimi.
1. Zmluvný vzťah. Medzi klientom a cestovnou kanceláriou ADREN CLUB, s. r. o. IČO 46958142, č. živnostenského registra: 110-220325, (ďalej len CK) vzniká zmluvný vzťah zaplatením ceny zájazdu, resp. zálohy a riadi sa Občianskym a Obchodným zákonníkom. Zaplatením ceny zájazdu resp. zálohy klient dobrovoľne potvrdzuje svoj záujem o uvedený zájazd a taktiež potvrdzuje svoj súhlas s Všeobecnými podmienkami účasti na zájazdoch. CK poskytuje služby v rozsahu a za podmienok uvedených v katalógu zájazdov. CK si vyhradzuje právo uviesť v propozíciách k jednotlivým zájazdom odlišné podmienky, ktoré majú prednosť pred podmienkami v katalógu. CK neručí za následky spôsobené vyššou mocou (nepriaznivé počasie, dopravné kolóny, zdržania na hraniciach, živelné pohromy a pod.). Akékoľvek ujmy, výdavky a škody, ktoré vzniknú klientovi z týchto príčin CK nehradí a nenesie za ne zodpovednosť. Klient uhradením zájazdu potvrdzuje svoj súhlas s uverejnením fotografií zhotovených počas zájazdu na ktorých sa nachádza, v informačných a propagačných materiáloch CK príp. ich využitím na iné účely podľa potreby CK.
2. Súhlas so spracovaním osobných údajov. Klient svojim podpisom udeľuje súhlas so spracovaním osobných údajov uvedených v Prihláške na zájazd (meno, priezvisko, dátum narodenia, adresa) podľa Zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov. Vami poskytnuté údaje budú použité výhradne pre účely ADREN CLUB, s. r. o. Súhlas so spracúvaním osobných údajov platí do jeho odvolania. Tento súhlas je možné kedykoľvek písomne odvolať.
3. Charakter zájazdov. Program zájazdov je orientovaný športovo, so zameraním na pešiu turistiku, vysokohorskú turistiku, horolezectvo, zimnú turistiku, cykloturistiku a iné outdoorové aktivity. Náročnosť jednotlivých zájazdov je uvedená v katalógu pre každý zájazd osobitne (klasifikácia náročnosti zájazdov CK je uvedená v katalógu zájazdov).
4.Cena zájazdu. Každý zájazd má tri ceny. Cena „A“ je riadna (základná) cena zájazdu. Je určujúcou cenou spolu s prípadnými nevyhnutnými a dobrovoľne zvolenými príplatkami za zájazd (napr. letenka a fakultatívny výstup na vrchol) pre výpočet stornopoplatku. Ceny „B“ a „C“ sú zľavnené ceny. Systém zliav je uvedený v katalógu zájazdov. CK si vyhradzuje právo zvýšiť v nevyhnutných prípadoch pôvodnú cenu zájazdu. Minimálny počet účastníkov potrebný pre realizáciu zájazdu, je pri autobusovom zájazde 35 osôb, pri mikrobusovom zájazde 7 osôb a pri leteckom zájazde 5 osôb. V prípade zvýšenia ceny o viac ako 10% môže klient do 14 dní po oznámení tejto skutočnosti písomne zrušiť svoju účasť na zájazde bez stornovacích poplatkov. Zvýšenie ceny o menej ako 10% sa nepovažuje za dôvod na odstúpenie od zmluvy (napr. v prípade účasti iba 6 klientov pri mikrobusovom zájazde sa cena zájazdu automaticky zvýši o 10% z ceny A). V propozíciách k zájazdom sú vždy uvedené riadne ceny (bez zľavy), ktoré sa netýkajú klientov spĺňajúcich podmienky pre udelenie zľavy.
5. Prihlásenie na zájazd. Na zájazd je možné prihlásiť sa prihláškou z katalógu, jej fotokópiou, prihláškou uverejnenou na internetovej stránke CK, ale aj akoukoľvek adekvátnou náhradou prihlášky vytvorenou klientom, ktorá obsahuje údaje obsiahnuté v originálnej prihláške (minimálne meno a priezvisko, adresa, dátum narodenia a kontakt). Predbežné prihlásenie (rezervácia max. na 5 kalendárnych dní) je možné telefonicky. Ďalšie informácie k prihláseniu sa na zájazd sú uvedené v katalógu zájazdov.
6. Platba za zájazd. Po obdržaní prihlášky je klient zaradený do zoznamu účastníkov zájazdu. K zájazdu obdrží klasickou, resp. elektronickou poštou propozície najneskôr 10 dní pred zájazdom. V prípade, že klientovi neboli propozície z akéhokoľvek dôvodu doručené v uvedenej lehote, je potrebné požiadat o ich opätovné zaslanie. Pred uhradením zájazdu si najskôr preverte či je na zájazde voľné miesto. Cena zájazdu (u zájazdov do 80 €) resp. záloha (u zájazdov nad 80 €) vo výške 40% z ceny A (zaokrúhlená na celé €) musí byť uhradená najneskôr do 3 dní od prihlásenia sa na zájazd (pri prihlásení sa menej ako 14 dní pred zahájením zájazdu do 24 hodín). Pokiaľ klient nedodrží uvedené termíny, bude jeho miesto postúpené náhradníkovi. V prípade, ak klient už uhradil zálohu a nedodrží termín uhradenia doplatku uvedený v propozíciách, CK to bude považovať za nezáujem o zájazd zo strany klienta, vyradí ho zo zájazdu, miesto postúpi náhradníkovi a uhradená záloha bude podliehať stornovacím podmienkam CK. Ak klient obdrží propozície v čase, keď už zájazd uhradil, informácia o úhrade zájazdu sa ho netýka. Pri úhrade zájazdu alebo fakultatívneho programu v deň odchodu zájazdu alebo počas jeho trvania sa účtuje príplatok 20% (v mnohých prípadoch nie je už možné objednať a uhradiť fakultatívny program počas zájazdu). Faktúru za platbu zájazdu vystaví CK na požiadanie.
7. Zrušenie zmluvy. Klient môže zrušiť zmluvný vzťah písomne. Pre určenie dátumu písomného zrušenia je rozhodujúci dátum poštovej pečiatky. V závislosti od času zrušenia zmluvného vzťahu vráti CK klientovi zaplatenú čiastku, najneskôr do 30 dní od zrušenia a po odpočítaní nasledujúcich stornopoplatkov: 40 dní a viac pred odchodom 15% (najmenej však 7 €), 39-25 dní pred odchodom 30%, 24-15 dní pred odchodom 60% a 14-8 dní pred odchodom 80%. Stornopoplatok sa vypočítava z ceny A a tiež aj zo všetkých ďalších platieb za zájazd. Po tomto termíne CK zaplatenú čiastku nevracia. To isté platí pri nedostavení sa k odchodu, alebo ak klient nemá pri odchode platné a úplné cestovné doklady, predpísané vybavenie (výzbroj) alebo je pod vplyvom alkoholu a iných omamných látok. Klient môže zdarma poslať namiesto seba náhradníka, pokiaľ to oznámi CK najneskôr v posledný pracovný deň do 1600 hod. pred zahájením zájazdu. Po tomto termíne prípadný náhradník uhrádza plnú cenu zájazdu. Náhradník pri leteckých zájazdoch a zájazdoch vyžadujúcich si vybavovanie víz môže nahradiť pôvodného klienta zájazdu najneskôr 30 dní pred začiatkom zájazdu za poplatok 10% z ceny zájazdu + náklady spojené s letenkami, vízami, permitmi a pod., nie však vtedy ak to okolnosti neumožňuju (napr. zmeškaný termín na vybavenie povolenia pre výstup). Pri nedostavení sa k odchodu zájazdu z akéhokoľvek dôvodu prepadá neobsadené miesto v prospech CK a tá s ním môže nakladať podľa vlastného uváženia. Klient môže zrušiť zmluvný vzťah bez stornopoplatku do 7 dní od prihlásenia sa na zájazd (neplatí pre letecké zájazdy) ak nie je zrušenie zájazdu 39 a menej dní pred zahájením zájazdu.
8. Zrušenie zájazdu. CK má právo zrušiť zájazd pri nedostatočnom obsadení, najneskôr 14 dní pred zahájením zájazdu u zájazdov, kde sú potrebné víza a letenky a 2 dni u ostatných zájazdov, pri mimoriadnych okolnostiach najneskôr 1 deň pred zahájením zájazdu (napr. z dôvodu nevhodných podmienok). CK vráti klientovi všetky platby za zrušený zájazd najneskôr do 30 dní. Zároveň klient nemá právo na žiadne ďalšie náhrady.
9. Preloženie termínu zájazdu. CK má právo posunúť termín zájazdu u všetkých zájazdov využívajúcich leteckú dopravu, bez možnosti odhlásenia sa klienta, maximálne však o 7 dní.
10. Reklamácie. Pokiaľ nedôjde po odchode zájazdu k plneniu významného podielu dohodnutých služieb z plánovaného programu (viac ako 20% služieb, pri expedíciach 40%) alebo nebude CK schopná zaistiť plnenie týchto služieb, uskutoční vhodné alternatívne opatrenia, za ktoré nebude vyžadovať ďalšie platby. Tam, kde sa výrazne zníži kvalita alebo rozsah služieb poskytne klientovi primeranú náhradu. Náhrady vyplývajúce zo zmareného času sa neposkytujú. Klient má právo písomne oznámiť CK nedostatok, ktorý pocítil. CK vybavuje všetky podnety, pripomienky a finančné nároky do 30 dní od ich obdržania.
11. Obmedzenie účasti na zájazdoch. Klienti do 15 rokov sa môžu zúčastniť zájazdu len v sprievode svojho zákonného zástupcu (rodiča). Klienti od 15 do 18 rokov sa môžu zúčastniť zájazdu na základe písomného súhlasu podpísaného zákonným zástupcom. Vzhľadom na športovo-turistické zameranie zájazdov odporúčame všetkým klientom vopred konzultovať vhodnosť účasti na zájazde s ohľadom na vek, zdravotný stav a fyzickú kondíciu.
12. Individuálne podnikanie na zájazdoch. Pri akejkoľvek svojvoľnej zmene plánovaného programu klientom alebo skupinou klientov CK neberie žiadnu zodpovednosť za priebeh takéhoto svojvoľného podujatia.
13. Ručenie. Upozorňujeme, že na cesty do Európskej únie a niektorých ďalších krajín je potrebný Európsky preukaz zdravotného poistenia, ktorý vydáva zdravotná poisťovňa svojmu poistencovi a tento je v prípade potreby nutné predložiť poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti v zahraničí. CK neručí za odcudzené veci. Klient sa zúčastňuje zájazdov CK vždy na vlastné nebezpečie. Prípadné fyzické či psychické ujmy alebo iné nečakané udalosti a s nimi spojené finančné alebo iné nároky si klient, prípadne tretia osoba, uplatňuje voči poisťovni na základe uzavretého cestovného resp. horolezeckého poistenia, ktoré je nevyhnutné pre účasť na každom zájazde. Poistiť sa na zájazd je možné aj cez CK. V opačnom prípade všetky vyššie uvedené skutočnosti spadajú na ťarchu klienta. CK odporúča pred zájazdom absolvovať adekvátnu lekársku kontrolu (aj u stomatológa). CK je poistená proti úpadku.
14. Doprava. Doprava je zabezpečená diaľkovými autobusmi (max. rýchlosť 100 km/hod.) alebo minibusmi (max. rýchlosť 120 km/hod.) v závislosti od charakteru zájazdu (aj letecky a trajektami). Na zájazdy CK je možné rezervovať konkrétne miesto v autobuse či minibuse uvedením požiadavky do poznámky v prihláške a uhradením poplatku 1 € / deň spolu so zájazdom. Klienti pri preprave v dopravnom prostriedku sú povinní na sedadlách vybavených bezpečnostnými pásmi byť pripútaní. Prípadné problémy, ktoré by vznikli z dôvodu nepripútania sa idú na ťarchu nepripútanej osoby. Zákonný zástupca detí, ktoré majú zo zákona povinnosť sedieť v autosedačke, je povinný ju priniesť na zájazd. V dopravných prostriedkoch je zakázané fajčiť. Odchody zájazdov sú z Bratislavy z parkoviska pri PKO na Nábreží arm. gen. L. Svobodu (oproti hlavnému vchodu do PKO), ak nie je uvedené inak. Presný termín odchodu bude oznámený klientovi v propozíciách. Odchody zájazdov bývajú presné, preto odporúčame, aby sa klient vo vlastnom záujme dostavil k odchodu zájazdu vždy včas. Pri zájazdoch je odchod dopravného prostriedku po ukončení túry, prehliadky či celého zájazdu max. 30 minút po určenom čase odchodu resp. návrate hlavnej skupiny s vedúcim zájazdu. Pri jedno a dvojdenných zájazdoch prichádzajúcich z Rakúska sa štandardne stojí v Bratislave na Einsteinovej ulici oproti Inchebe, na Zochovej ulici oproti Starému rozhlasu , na Hlavnej železničnej stanici a pri PKO. Pri všetkých ostatných zájazdoch sa pri návrate stojí iba pri PKO, aby sa obmedzila možnosť poškodenia, zabudnutia, straty alebo odcudzenia batožiny. CK neposkytuje taxislužbu. V prípade zrušenia letu leteckou spoločnosťou, resp. letiskom, CK z toho nevyplýva žiadna povinnosť a prípadné novo vzniknuté výdavky si klient uplatňuje u leteckej spoločnosti.
15. Stravovanie. Stravovanie na zájazdoch CK nezabezpečuje (pokiaľ nie je uvedené inak). Pri víkendových výletoch je vhodné, aby si klient vzal vlastnú stravu, pri dlhších zájazdoch bude mať príležitosť dopĺňať si zásoby priebežne.
16. Ubytovanie. Ubytovanie zabezpečuje CK pre všetky viacdenné zájazdy. Pre jednotlivé zájazdy sú informácie o ubytovaní upresnené v katalógu a v informačných materiáloch. Ubytovanie v kempoch je vo vlastných stanoch a spacích vakoch (v niektorých prípadoch je potrebné uhradiť doplatok, ake je v stane iba jedna osoba). Za prípadné prespanie v mikrobuse sa účtuje poplatok 10 € / osoba a noc.
17. Sprievodcovské a vodcovské služby. Zájazdy sú vedené skúsenými vedúcimi, ktorých skúsenosti s príslušnými aktivitami dávajú predpoklad pre úspešnú a bezpečnú realizáciu ponúkaného programu. S rastúcou náročnosťou zájazdov rastie aj kvalifikácia a kvalita vedúcich zájazdov. Prosíme klientov, aby s ohľadom na charakter zájazdu a osobnú bezpečnosť dodržiavali pokyny vedúceho zájazdu (napr. zmena programu v prípade nepriaznivého počasia alebo podmienok) a časový harmonogram zájazdu. V prípade nedostatočnej pripravenosti klienta (fyzickej, psychickej, technickej, materiálnej) môže vedúci zájazdu rozhodnúť o zmene programu takéhoto klienta, príp. aj celej skupiny. To isté platí aj v prípade požitia nadmerného množstva alkoholických nápojov a iných návikových látok klientom.
18. Informačné materiály. V cene zájazdov sú schématické orientačné plány turistických a cykloturistických trás a potrebné informačné materiály (ak je tak uvedené).
19. Cestovné doklady. Pre zahraničné zájazdy je potrebný platný cestovný pas (pre štáty Európskej únie, Lichtenštajnsko, Švajčiarsko, Srbsko a Macedónsko postačuje občiansky preukaz). V prípade vízovej povinnosti bude klient s podmienkami udelenia víz včas oboznámený. Cestovný doklad je nevyhnutné mať vždy pri sebe (aj počas cesty).
20. Finančné prostriedky. Každý klient sa zabezpečí finančnými prostriedkami podľa vlastných potrieb a uváženia a s ohľadom na minimálne odporúčané množstvo, ktoré je uvedené v informačnom materiáli k zájazdu. Pri vstupe na územie cudzích štátov môže byť klient požiadaný o preukázanie svojich finančných prostriedkov. V prípade nepreukázania dostatočného množstva finančných prostriedkov nenesie CK za vzniknutú situáciu zodpovednosť.
21. Batožina. V cene pozemného zájazdu je preprava batožiny do celkovej hmotnosti 23 kg na klienta. Do tohto limitu sa nepočíta iba špeciálna výzbroj (ľadovcová, lezecká a pod.) a bicykel. V prípade, že batožina klienta bude ťažšia ako je povolený limit, bude klientovi účtovaný poplatok 3 € za každý kilogram nadváhy. Na zájazdy je možné vziať so sebou (nutné nahlásiť vopred) bicykel (príplatok 25 €), lyžiarsky výstroj, resp. snowboard (príplatok 10 €), prípadne aj iné nadrozmerné športové potreby (príplatok min. 10 €). Príplatky neplatia pre zájazdy, na ktorých je používanie uvedeného výstroja (max. však 1 ks na klienta) v programe zájazdu. Pre letecké zájazdy je informácia o batožine súčasťou letenky.
22. Výstroj a výzbroj. Výstroj a výzbroj závisí od charakteru zájazdu, spôsobu ubytovania, ročného obdobia a počasia. Na všetky horolezecké a skalolezecké zájazdy a na zájazdy, na ktorých sú zaistené cesty (via ferrata) je povinné mať horolezeckú prilbu. Na cykloturistické a lyžiarské zájazdy je povinné mať cyklistickú, resp. lyžiarskú prilbu. Na túry v zasneženom alebo ľadovcovom teréne je povinné mať palice (teleskopické alebo lyžiarske) a na všetky ostatné túry ich používanie odporúčame. Vybavenie odporúčame vopred konzultovať v CK. V prípade nedodržania povinnej býzbroje CK neberie žiadnu zodpovednosť za prípadné následky.
23. Požičiavanie výstroja a výzbroje. CK ponúka možnosť zapožičania snežníc, ľadovcovej a lezeckej výzbroje a výzbroje na zaistené cesty a na lezenie ľadov. Požičanie výzbroje je potrebné riešiť s dostatočným časovým predstihom (najneskôr 14 dní pred zájazdom).
24. Straty a nálezy. Ak klient počas zájazdu stratil alebo zabudol akúkoľvek vec je potrebné, aby v prípade záujmu o jej nájdenie čo najskôr informoval CK. Nájdené veci si môže klient vyzdvihnúť v CK do 6 mesiacov od ukončenia zájazdu, počas ktorého došlo k strate. CK po tomto termíne nájdené veci zlikviduje.
25. Zájazdy na mieru. Podnikové kolektívy, športové organizácie a iné skupiny klientov si môžu objednať zájazdy podľa vlastného priania aj nad rámec zájazdov uvedených v katalógu.